02 september 2007

Sügishooaja reklaamitrendid

Suvi jõudis vaevalt lõppeda, kui inimesed juba ähmi täis ja tahavad teada, kuhu reklaam minemas on. Eile helistati mulle näiteks Rumeeniast ja paluti esinema kohaliku suuruselt neljanda linna ettevõtjate kongressile teemaga „Reklaamitrendid Ida-Euroopas“. Pool tundi tagasi helistas ajakirjanik ja palus lühiülevaadet reklaamituru arengust pealkirjasoovitusega „Eesti reklaam – quo vadis?“. Okei-okei, panen siis selle kauaoodatud trendiülevaade kokku. Ja esitlen teile siin lehel.

Sügishooaeg 2007
toob Tallinna tänavatele piiride ähmastumise – tooted ja mittetooted, reklaam ja mittereklaam, hind ja mittehind vahetavad kohad. Product, Place, Price ja Promotion on rohkem segaduses kui kunagi varem. Võitjad ei põe. Kaotajad ei põe kah, sest nad ei tea veel, et kaotasid.


New age on murdmas teed tarbijate südametesse. Nüüd, mil kõik taksojuhid on näinud filmi „The Secret“, teavad tarbijad, et miski pole võimatu. Usu imesse – ja see sünnib! Kümme punkti kümnest toote enda eest. Ja jätke selle brändi nimi meelde, sest sellised hakkavadki brändide nimed nüüd olema. Hei, teie ADd ja tekstikirjutajad seal kontorites huugavate arvutite vahel, kes te pliiatsitest nalja välja imete – ärge üle mõelge, sest spontaansuses peitub jõud. Imege parem kõrt.


Juba Ogilvy ütles, et inimesi huvitavad inimesed, mitte korporatsioonid. Pange oma tarbija proovile: kas ta viitsib teie korporatsiooni nime reklaamil üles otsida? Pealegi, reklaami ei usuta. Kui suudate panna oma reklaami välja nägema nii, nagu see poleks reklaam, olete võitja. Vähemalt sügisel.


Rimis peremunad 47 senti odavamad, Rimes hinnad all 470 000 krooni. Turundajad – sel sügisel ei koonerdata! Kui juba, siis juba! Mingi 5%-lise hinnaalandusega meediasse minnes olete turunduslik laip, sest sel sügisel võidetakse ja kaotatakse suurelt. Inspiratsiooniks lugege vene klassikuid, neid on eesti keelde piisavalt palju tõlgitud. Sealt saate aimu, mida tähendab lai joon.

Kommentaare ei ole: