16 aprill 2007

Jüri ei tahtnud marketingut teha

Kui ma Olümpia hotelli Eesti esimesele turunduskonverentsile jõudsin, oli Jüri juba kõnepulti astunud. Ta oli tollal vist Hansapanga direktor, kui ma ei eksi. Alustuseks lendas publikusse Jüri kinnas: „Marketing – mulle pole seda vaja! Mis sellest kasu on?“.
„Tohoh!“ mõtlesin: „Väga julge turundusinimeste ees niiviisi öelda – kõik siin raha maksnud ja puha, ja nüüd ütleb üks tähtsam esineja, et nad töötavad mõttetul alal…“ Seda, et Jüri Mõis ei ole targa jutuga mees, sel ajal veel kõik ei teadnud. Nimi Hansapank oli võrdne rikkuse ja eduga, seepärast jäi vast mõnigi mõttetuks tembeldatud turundaja pärast seda repliiki päris nukraks.

Möödusid aastad, ja samasugused nukrad silmad olid Toomas Tiivelil, kes Hansapanga tollase turundusjuhina selle firma turundusmusklit üles pumbata püüdis. Teised pangad olid nimelt vahepeal kõvasti turundanud ja reklaaminud ning laenu võetigi neist teistest pankadest.

Suured firmad on alati väiksematele eeskujuks, turunduses ja reklaamis eriti – vastutus ja väljakutse. Kes teab, kui paljudele otsustajatele Hansapanga-poolne suhtumine tollal templi mällu lõi… Arsti kohus on alati viidata probleemi juurtele. Nagu inimese puhul võib tema probleemide põhjuseid otsida lapsepõlvest, võib ka turunduse juhtidepoolse mittemõistmise põhjuseid leida Eesti turunduse algusaastatest.

Praegustes soodsates majandustingimustes jagavad juhid muheledes ja vuntsi keerutades turundus- ja reklaamirahasid – las turundusinimesed möllavad, täitsa vahva vaadata neid filmijuppe, mõni ajab päris naerma kohe...

Mis juhtub siis, kui saabub langus? Dr Jehoova ütleb, et siis eraldatakse turunduse-reklaami mõistjad ja mittemõistjad üksteisest. Ühed lähevad taevasse ja teised pankrotti. Kummad lähevad pankrotti? Õiged vastused palun saata mulle meilile, nende eest saab üllatusauhinna. Reklaamiinimesed ei tohi vastata, sest nemad on teistest nutikamad ja õnnelikumad, nii et võrdsuse huvides on neil keelatud mängudes ja loosimistes osaleda.

Lõpetuseks tahaksin esitada anonüümse Internetist pärit luuletuse.

Why Is It?

A man wakes up after sleeping
under an advertised blanket,
on an advertised mattress,
pulls off advertised pajamas,
bathes in an advertised shower,
shaves with an advertised razor,
brushes his teeth with advertised toothpaste,
washes with advertised soap,
puts on advertised clothes,
drinks a cup of advertised coffee,
drives to work in an advertised car,
and then, refuses to advertise,
believing it doesn't pay.
Later when business is poor,
he advertises it for sale.
Why is it?

Kommentaare ei ole: