02 oktoober 2007

Noortepärane kampaania

Olin sel päeval pisut pahur. Pardli trimmiv pool oli hommikul mu bakenbarde lihvides karvakesi ebameeldivalt tirinud. Lahkusin töölt veidi varem, suundusin hüpermarketisse ja ostsin pardlile uued patareid, jänese omad. Oma kiiskavvalges vannitoas meigiks sobivas valguses pardlit sättides silmasin patareikarbil kampaaniat: igas pakendis on kood, mille abil saad netist musa alla tõmmata.

“Skibidipäu, krõllid,” mõtlesin kohe esimese asjana. Teise asjana ma ei mäleta praegu, kas mõtlesin “jee!” või “elulahe staff!” Ausalt öeldes polnudki ma oma iPodi peale jõuluvana lahkumist veel paberist välja võtta jõudnud. Nüüd saanuksin sinna esimese loo!

Veebilehele jõudes ehmatasin alguses pisut ära, kui esimene keelelipuke oli Horvaatia oma. Pressisin Eesti lipuga buttonit ja sukeldusin erutatult noortepäraste võimaluste sügavusse. Artistide valik oli ootuspäraselt ebasobiv, ainuke üllatus oli see, et tõmmata sai vaid ühe loo. Aga hea seegi. Valisin endale kõige vähem ebameeldiva megatähe ja vajutasin “laadi alla”. Kuniks kompuuter oma tööd tegi, mõtisklesin, et teiseks üllatuseks Horvaatia lipuga algaval veebilehel oli enamvähem korrektne eesti keel. Ikkagi suurfirma, küllap kasutavad häid agentuure.

Järgmise sammuna teatas veebileht: “Kui oled valmis, klõpsa jätkamiseks lihtsalt nuppu "Lõpetus".” Kuna minu brauser sellist nuppu ei näidanud, klõpsasin ainsat teist nuppu “Palu kviitungit”.
Selle peale vastas horvaatiakeelse lipuga alanud veebileht: “See ei ole kehtiv kviitungit!”
Esimest korda selle halvasti alanud päeva jooksul kerkis mulle kergendusnaeratus näkku. Siiski-siiski, jänkufirma Ida-Euroopa turundusdivisjoni tugeva keti üks lüli oli järele andnud. Maailm muutub, aga miski jääb alati kestma. Näiteks selline veebitõlge.

Sisestasin oma personaalse kampaaniakoodi.
“Vautšer aktsepteeritud! Sinu korvi kogusumma on ajakohastatud,” teatas veebileht mulle seepeale intelligentselt lõpetuseks.
“Dobro hvala,” vastasin viisakalt horvaatia keeles: “Soovin siiralt, et sinugi kogusumma saaks ajakohastatud veel enne, kui olen jõudnud konverteerida oma wav-i teise failitüüpi, et võimaldada selle taasesitust.”

2 kommentaari:

Inga ütles ...

ohohoo. tore ikka, et iga tarvilikuga tootega saad sa ka boonust! tahad sa seda siis või mitte:)
;) skibidipäu krõllid!

Inga ütles ...

see on ikka iiglama mõnus, et iga eluks vajaliku tootega saad sa ka boonust!
skibidipäu krõllid!
;)
aga täna jõuab ekraanile tore telemäng "kuum hind"! hoidkem siis silmad-kõrvad valla.