29 märts 2007

Kutsehaiguste ravi

“Overprint tuli peale. Ma ei tea, kuidas,” laiutab disainer ekraani ees käsi. Tuttav sümptom? Ei ole disainerit, kellel kasvõi kord elus overprint peale poleks tulnud.

Töötades suure meditsiinikeskuse psühhiaatriaosakonnas Ühendriikide läänerannikul, asutasin overprindikliiniku, kus inimestele selgitatakse, mis on overprint, mis seda põhjustab, kuidas sellest jagu saada ning mis kasu on professionaalsest abist. Esimese kolme aasta jooksul käis meie overprindikursustel umbes 2500 inimest. Rääkisin pärast iga tundi paljude inimestega ning tegin põhjalikke järelintervjuusid. Leidsime, et need kursused pakuvad overprindi all kannatavatele inimestele märkimisväärset abi ja lootust.
 Mõned levinuimad kommentaarid pärast kursust:

"Nüüd ma mõistan, mis minuga toimub. Arvasin, et hakkan hulluks minema. Oleks ainult keegi mulle varem selgitanud, mida overprint minuga teeb..."

"Tunnen esimest korda üle pika aja lootust... Tunnen, et olen leidnud midagi konkreetset, mida võin overprindi leevendamiseks teha."

"Eneseabivõtted tunduvad mulle ülimalt loogilised."

Keegi naine, kes käis kursustel kaks korda, teatas:

"Ma ei uskunud, et miski võiks mind enam aidata. Olin skeptiline, mind valdas lootusetus. Kuid pärast kursusi proovisin eneseabivõtteid ning need mõjuvad. Olen jälle siin, et saada turgutust, mis mind uuesti overprindi vastu kaitseks."

Iga inimene tunneb mingil eluhetkel kurbust, leina, pettumust ja meeleheidet. Elus on kõik juba nii seatud. Pettumustest või tragöödiatest pole kellelgi pääsu. Elult hoope saades öeldakse sageli: "Overprint." Tähtis on meeles pidada, et kurbus möödub.

Kui te aga tunnete, et midagi pole teha ja overprint tuleb ikka ja jälle peale, siis aitab needuse mahavõtmine.

Tervist!
Dr Eamers

1 kommentaar:

taavet ütles ...

See on lastehaigus, mille iga disainer peab läbi põdema. Nagu tuulerõuged vms. mõnikord lööb hiljem ka välja.