26 märts 2007

Ma armastan sind, Kalev

Kalev kui nimi on eestlaste jaoks tugevuse sümbol. Nime fenomen ulatub ka brändimaailma. Uuring* näitas, et 2006. aastal osutus Kalev taas eestlaste jaoks number üks brändiks. Eesti Effie-hindamise raames palus Best-Marketing oma lugejail loetleda paremaid turundusinimesi – ja sagedast äramärkimist leidis Alar Pink.

Paljud keskpärased turundusjuhid on minult küsinud: „Doktor, kust me peaksime ammutama julgust turundusotsuste vastuvõtmiseks?“ Minu retsept on järgmine: lugege eelolevat lõiku koos Äripäeva väljavõtetega Kalevi finantstulemuste kohta. Te näete, et kommi- ja saiamüük rikkaks ei tee – kinnisvara on see, mis plussi teenib. Arvasite, et tegu on läbimurdvate turundusotsustega? Õige vastuse andmiseks võite veel korra arvata. Tehke julgelt suvalisi turundusotsuseid või jätke kõik otsused tegemata – nagu Kalevi juhtum näitab, võib teha ka lolle otsuseid ja ikka ordeni rinda saada, ja brändilgi pole häda midagi. Niisiis, ärge kartke. Latt on nii madalal, et isegi teie astute üle.

Aga igaüks tegutsegu ikka enda mõõtkavas. Nii lollilt nagu Kruuda saab käituda ainult see, kel portfellis sedavõrd tugev bränd nagu Kalev.
„I pri tshjem zdjesj Alar Pink?“ küsite võibolla.
Nje pri tshjem.

Ega Kalevis kõike ka lollisti ei tehta. Brändi viimine saia- ja küpsisemaailma on ju feng shui. Kalevi kommi- ja shoksi alam-täiend-laiendbrändide valikus valitseb muidugi täielik bardakk ja avitagu Taara Kalevi turundusosakonna töötajaid, kes selles hooajatoodete, pakikeste, kotikeste ja karbikeste sigrimigris askeldavad. Tarbijal on sellest nagunii savi. Aga noh, vähemalt disainerid saavad kätt harjutada.

Disainiaasta porikuu 16ndamal päeval
Dr Eamers

*Grants, R. „The most loved brands in the Baltics“, Best-Marketing no 3, 2007

Kommentaare ei ole: