28 märts 2007

Turundusteo 2007 esimene kandidaat

Käesolevaga esitan esimese kandidaadi konkursile Turundustegu 2007. Selleks on YouTube.ee.

“Eesti ettevõte Dobrynja Grupp registreeris endale aadressi www.youtube.ee ning tegi sinna populaarse videote jagamise portaali YouTube'i klooni.Tema sõnul ei ole originaalset YouTube'i omavast Google'ist veel keegi tema poole protestiga pöördunud. YouTube'i kodumaine versioon on igavam ja sisu tühjem, kuid pakub siiski samu võimalusi: pane oma video üles ning lase inimestel hinnata,” kirjutas Äripäev 7.03.07. “Näiteks üks vene keelt kõnelev mees oli postitanud video, kus ta oma naist petab ja sellega vahele jääb. Dobrynja Grupp OÜ juhatuse liige Vadim Antsupov ütleb, et youtube.ee on Eesti versioon maailmakuulsast veebilehest, mitte selle kloon.”

Ma arvan, et tegu on riskivaba nominendiga. Eelmiste aastate finalistide ja võitjate kogemus (vt www.best-marketing.com) näitab, et äraproovitud lahendused saavad ka vääriliselt hinnatud. Järgmisel kevadel ootame nominentide hulka sel aastal jätkunud Eesti Päevalehe raamatukampaaniat, mille edu oli Poola loomade peal testitud, ja ehk ostavad telekanalid sisse mõnes suure rahvaarvuga riigis proovitud saateformaadi. Ja suurpankades leidub ikka osakondi või kaarte, mida Turundusteo puhul ümber nimetada – kust sa väikeses Eestis neid kliente võtad kui mitte enda omade nimekirjast.

Väikses Eestis on ka zhüriide kokkupanekul alati igavene jama. Järgmisel aastal võiks igal nominendil zhüriis oma esindaja olla. Sel aastal mõnel ei olnudki, aga mõnel oli lausa mitu.

Head alanud turunduskevadet!
Dr. Eamers

Kommentaare ei ole: